Atentie Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia. Continuarea navigatiei presupune acceptul folosirii cookie-urilor!
OK

Metode simple pentru cresterea nivelului de testosteron la barbati

13 Iun 2019
de catre

Testosteronul reprezinta un hormon sexual masculin legat de virilitate. Mai mult, acesta ajuta la maturizarea fizica si la transformarea baiatului in barbat. Cu ajutorul testosteronului va creste masa musculara si se vor largi umerii, se mareste penisul, apare parul de pe piept si se ingroasa vocea.

Concentratiile de testosteron din organismul adult ajuta la pastrarea acestor calitati, insa sunt foarte importante si pentru functiile sexuale, reproducere si libido. Nivelul de testosteron scade in mod natural in timp ce barbatii imbatranesc. Procesul de scadere va incepe la 25 – 30 de ani si se va accentua pe masura ce barbatul se apropie de varsta de 50 de ani.


Reducerea nivelului de testosteron poarta denumirea de hipogonadism. Simptomele specifice hipogonadismului sunt interesul scazut pentru sex, oboseala nejustificata, slabiciunea musculara, disfunctiile erectile si cresterea in greutate, mai ales in zona abdominala, precum si depresia si anemia.

Chiar daca varsta are cel mai mare impact asupra nivelului de testosteron secretat, stilul de viata sau alimentatia sunt, de asemenea, factori importanti. Haideti sa aflam ce putem face pentru a provoca si mentine cresterea naturala a testosteronului:

Alimentatia si cresterea naturala a testosteronului

Adauga elemente aromate la fiecare masa

Usturoiul si ceapa sunt aliatii tai din bucatarie si din dormitor. Acestia te ajuta sa produci o cantitate mai mare de sperma si duc la cresterea nivelului de hormoni care vor declansa productia de testosteron. Ambele contin si un nivel ridicat de flavonoide care au ca scop protejarea calitatii spermei.

Consumul de proteine este recomandat

Carnea de pui, vita si ouale nu trebuie sa lipseasca din dieta. Nucile, uleiul si tofu sau semintele contin, de asemenea, proteine. Poti incerca sa consumi in jur de 250 sau 300 de grame de proteine in fiecare zi chiar daca o cantitate ideala depinde si de activitatea prestata. Testosteronul se produce din colesterol si daca grasimile lipsesc si cantitatea de hormoni scade.

Pestele se va dovedi o solutie utila

Pestele gras cum este somonul, tonul si macroul are in compozitie vitamina D. De cele mai multe ori aceasta este asociata cu densitatea osoasa si cu forta musculara, iar vitamina D este, de asemenea, legata strans de nivelurile de testosteron existente la barbati.

O cantitate mai mare de magneziu

Mineralul impiedica legarea proteinelor de testosteron. Care este rezultatul? O cantitate mult mai mare de hormoni masculini in sange. Spanacul are foarte mult magneziu si la fel se intampla si cu alunele sau caju.


Incearca scoicile

Sunt motive substiantiale pentru care aceste moluste sunt desemnate ca fiind utile pentru fertilitate – ele contin de cinci ori mia mult zinc decat doza recomandata. Mineralul acesta contribuie la productia eficienta de testosteron. O cantitate foarte importanta de zinc se poate gasi si in fasole sau in carnea de vita. Sunt si alte produse alimentare fortifiate cu zinc si cel mai des sunt cerealele.

Rodiile

Poti incepe ziua cu un pahar de suc de rodie pentru a inlocui sucul de portocale. Rodiile vor diminua nivelul de cortizol existent in sange, tensiunea arteriala si vor imbunatati starea de spirit. Cantitatile mari de cortizol sunt cele care opresc productia de testosteron si duc la acumularea de grasime in organism.

Fii ordonat de la inceput. Alege un stil de viata sanatos

O dieta de tipul mediteraneeana te va ajuta sa tii greutatea sub control si sa te protejezi de rezistenta la insulina. Aceasta afectiune este corelata cu nivelul scazut de testosteron. Cand nivelul de testosteron se diminueaza cel pentru grasimi creste. Cu cat acumulezi mai multa grasime, cu atat cresc sansele de a avea dezechilibre hormonale. Pentru a putea evita aceste probleme va trebui sa elimini greutatea in exces altfel cresterea testosteronului este mult mai greu de realizat. Poti incerca sa introduci in dieta si grasimi sanatoase cum sunt uleiul de masline, nucile sau avocado. Poti opta si pentru carnea slaba sau cerealele integrale, legume si fructe.

Elimina de pe lista berea

Ai nevoie doar de 5 zile consecutive de alcool pentru ca testosteronul sa scada. Alcoolul genereaza multe dezechilibre in sistemul tau hormonal. Absolut toate tipurile de alcool consumate in perioade lungi de timp au efecte negative asupra testosteronului secretat de organism. Persoanele care consuma alcool constant incep sa aiba modificari corporale. Soldurile devin mai largi, se dezvolta pieptul, descresc functiile sexuale si au un nivel ridicat de estrogen.

Nu folosi foarte mult plastic

Poti fi foarte atent la locul in care iti depozitezi resturile alimentare. Bisfenolul A este un compus pe care il gasesti in caserolele si paharele de plastic sau ambalaje. Acesta interfereaza cu productia de hormoni. Dupa doar 6 luni, barbatii care muncesc aproape de obiectele care contin BPA au un nivel redus de testosteron comparativ cu cei care nu au fost supusi la acest contact.


Incarca sa ridici greutati

Atunci cand este vorba despre activitatea fizica este foarte important sa te concentrezi pe musculatura. Chiar daca alergatul sau cardio sunt benefice pentru starea ta de sanatate generala sau pentru slabit, ridicarea greutatilor ajuta mai mult la stimularea nivelului optim de testosteron. Cu toate acestea, nu exagera cu exercitiile. In cazul in care sunt facute foarte des ele pot sa diminueze cantitatea de testosteron.

Dormi indeajuns

Noaptea creste productia de testosteron. Vei inregistra cea mai mare concentratie in timpul noptii atunci cand visezi si te trezesti. Pe timpul zilei insa nivelul va scadea cu 15% sau chiar mai mult daca dormi doar 4-5 ore in timpul noptii. Poti incerca sa dormi undeva in jur de 7-8 ore pe noapte chiar si atunci cand asta inseamna sa iti anulezi planurile de a iesi in oras pana foarte tarziu.

Acestea sunt doar cateva sfaturi foarte simple prin care iti poti creste nivelul de testosteron in mod natural. Un nivel ridicat de testosteron inseamna o viata mai activa, mai implinita si mai multa placere in dormitor. De ce sa nu incepi chiar de astazi?


Pareri si comentarii

Nici o postare găsită

Postare noua